Snabbguide för dina frågor
Nedan hittar du en lista på vanliga frågor och svar om saldoöverföring. Om du inte hittar din fråga i listan nedan, vänligen kontakta vår kundtjänst.  

Hur fungerar saldoöverföring?

Denna tjänst tillåter dig att överföra kontantkorts-saldo till:

•    Andra kontantkorts-mobiler. För att se till vilka mobilnätverk du kan göra en överföring till (klicka här)
•    Till alla andra Vectone mobilnummer i Sverige och runt om i världen.
•    Till alla Delight Mobile mobilnummer i Sverige och runt om i världen.

Du kan enkelt överföra saldo genom att skicka ett meddelande från din mobil, använda ditt Mitt Vectone konto online eller genom att ringa vår hjälplinje från en valfri telefon. 

Detaljer om hur du kan använda Saldoöverföring hittar du här.

Hur vet jag om min mottagares mobilnummer hör till ett nätverk som stödjer saldoöverföring?

Om du gör en överföring till ett mobilnummer som hör till ett nätverk som inte stödjer saldoöverföring så skickar vi ett meddelande till dig. Ditt saldo kommer även att gå tillbaka till ditt konto.

Kan jag göra en saldoöverföring till ett abonnemang?

Du kan endast överföra saldo till kontantkort. Om du gör en överföring till ett mobilabonnemang så skickar vi ett meddelande till dig där det står att överföringen inte gick igenom och att ditt saldo kommer att gå tillbaka till ditt konto.

Hur får mottagaren reda på att en överföring har skett?

Mottagaren får ett SMS som meddelar hur mycket saldo som har överförts till hens telefon.

Finns det någon växelkurs och tar ni ut någon provision?

Vid saldoöverföring ger vi dig den bästa växelkursen vi kan. Kursen varierar beroende på mottagarens mobiloperatör och land.

Hur lång tid tar saldoöverföringen?

Att välja belopp och mottagarens mobilnummer tar endast en till två minuter och själva överföringen genomförs oftast direkt. Överföringen kan ta några minuter beroende på hur upptagen mobiloperatörens nätverk är.

Vad är det för felmeddelanden som dyker upp om överföringen misslyckas?

Det finns flera orsaker till varför ett felmeddelande kan dyka upp:

•    Om du av misstag gett oss felaktig information, exempelvis fel nummer.
•    Om du inte har tillräckligt med saldo för att genomföra en överföring från ditt konto.
•    Om din mottagares nummer hör till ett nätverk eller bor i ett land där vi inte kan göra en överföring.
•    Om det är något fel på vårt system

Saldoöverföring är alltid säkert att göra. Om en överföring misslyckas kommer du att få ett meddelande och ditt saldo kommer att gå tillbaka till ditt konto.

Vart kan jag se tidigare överföringar?

Du kan se tidigare saldoöverföringar i ditt Mitt Vectone konto på denna hemsida.

Kan jag spara information från vänner och familj som jag har gjort överföringar till?

Du kan spara information över mottagare i ditt Mitt Vectone konto på denna hemsida.

Vad händer med mitt saldo om överföringen misslyckas?

Om överföringen av någon anledning misslyckas så meddelar vi dig och ditt saldo sätts tillbaka på ditt konto. Tyvärr så kan vi ej ge tillbaka ditt saldo om överföringen är gjord till fel mottagare.

Vad händer om jag gör en överföring till ett felaktigt nummer?

Var vänlig och se till att du gör överföringen till rätt mobilnummer. Vi kan tyvärr inte ge tillbaka ditt saldo, även om du gjort en överföring av misstag..
 
 

Betala månadsvis

Undvik långa bindningstider med kontantkort
med prenumerationsladdning

Läs mer här
 

Hemnummer i mobilen

Koppla ett internationellt hemnummer till din mobiltelefon och ge ditt företag en lokal identitet.

Läs mer här

Flytta ditt nummer

 

Få gratis samtalskredit när du flyttar ditt nummer till oss

Flytta ditt nummer här