Snabbguide för dina frågor
Nedan hittar du en lista på vanliga frågor och svar om hur du kommer igång med Vectone Mobile. Om du inte hittar din fråga i listan nedan, vänligen kontakta vår kundtjänst.  

Jag saknar signal på min telefon, vad ska jag göra?

För att uppdatera ditt nätverk manuellt hitta alternativet ”Vectone Services”. Det bör finnas under din huvudmeny (Android) som ”Vectone Services”, som USIM Toolkit eller under Inställningar > Telefon > SIM applikationer på din iPhone. På skärmen kommer du att få två alternativ – Automatisk eller Manuell. Välj manuell följt av ”I Sverige”. Detta kommer att tillåta din telefon att få signal igen. 

Klicka för att se instruktioner kring att konfigurera dina nätverksinställningar manuellt för iPhone och Android

Vid behov av mer hjälp, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Hur kan jag kolla mitt nummer hos Vectone Mobile?

Genom att knappa in *105# följt av ring-knappen/grön lur så kommer ditt nummer automatiskt att visas på skärmen. 

Hur kontaktar jag kundtjänsten?

Klicka här

Hur kommer jag åt min röstbrevlåda?

För att lyssna på dina meddelande i röstbrevlådan ringer du till 222 från din mobil eller +46769 899 988 om du är utomlands. Alla meddelanden I röstbrevlådan kommer att raderas automatiskt efter 30 dagar (Oavsett om dem är spelade, ospelade eller sparade).

Jag har glömt min PUK-kod. Hur kan jag få en ny kod?

Din PUK kod finns på baksidan av din SIM-kortshållare och kom med ditt startpaket. Om du inte sparat din PUK-kod kan du kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper dig.

Hur flyttar jag över mitt nuvarande mobilnummer till Vectone Mobile?

Du kan välja att behålla ditt nuvarande mobilnummer och använda det med ditt nya SIM-kort från Vectone Mobile. Skriv bara ut nummeröverföringsblanketten, fyll i uppgifterna och skicka den till oss – resten fixar vi.

Hur många dagar tar det att föra över mitt nuvarande mobilnummer till mitt nya SIM-kort från Vectone Mobile?

Denna process kommer att ta uppskattningsvis 2 arbetsdagar från det att vi mottagit din fullmakt. När ditt nummer är överfört får du en bekräftelse från oss via SMS.

Jag har tappat bort mitt SIM-kort. Kan jag flytta mitt gamla nummer till mitt nya SIM-kort?

Ja, ring vår kundtjänst så hjälper vi dig att flytta ditt gamla nummer till ditt nya SIM-kort. Vi kommer eventuellt att ställa säkerhetsfrågor för att säkerhetsställa att det är ditt konto. Vänligen notera att det kostar 10 kr att byta SIM-kort. Summan dras av från ditt konto.

Jag har glömt mina inloggningsuppgifter till Mitt Vectone – hur får jag en påminnelse?

Ingen fara, vi kan skicka en påminnelse till dig. Gå bara till sidan för lösenordspåminnelse och ange ditt Vectone mobilnummer och den e-postadress du använde vid registreringen.
 

Betala månadsvis

Undvik långa bindningstider med kontantkort
med prenumerationsladdning

Läs mer här
 

Kundservice online

Få svar på frågor som rör allt
från kontantkort till samtalspriser

Läs här

Flytta ditt nummer

 

Få 100 Kr samtalskredit när
du flyttar ditt nummer till oss

Flytta ditt nummer här