Snabbguide för dina frågor
Nedan hittar du en lista på vanliga frågor och svar om våra tjänster. Om du inte hittar din fråga i listan nedan, vänligen kontakta vår kundtjänst.  

Jag har tappat bort mitt SIM-kort. Kan jag flytta mitt gamla nummer till mitt nya SIM-kort?

Ja, ring vår kundtjänst så hjälper vi dig att flytta ditt gamla nummer till ditt nya SIM-kort. Vi kommer eventuellt att ställa säkerhetsfrågor för att säkerhetsställa att det är ditt konto. Vänligen notera att det kostar 10 kr att byta SIM-kort. Summan dras av från ditt konto

Hur kan jag konfigurera min mobilsurf?

För att konfigurera din mobilsurf, vänligen klicka här

Hur aktiverar jag min röstbrevlåda?

För att avaktivera din röstbrevlåda knappa in *135# på din telefon och tryck på ring.

Kan jag ha samma Vectone nummer på flera olika SIM-kort?

Tyvärr är det inte möjligt att ha samma nummer på flera olika SIM-kort.

Jag har glömt min PUK-kod. Hur kan jag få en ny kod?

Din PUK kod finns på baksidan av din SIM-kortshållare och kom med ditt startpaket. Om du inte sparat din PUK-kod kan du kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper dig.

Vad innehåller Vectone Mobile startpaket?

Startpaketet innehåller ett SIM-kort från Vectone Mobile och en informationsbroschyr som hjälper dig att komma igång.

Hur kan jag kolla mitt telefonnummer hos Vectone Mobile?

Genom att knappa in *105# följt av ring-knappen/grön lur så kommer ditt nummer automatiskt att visas på skärmen.

Hur flyttar jag över mitt nuvarande mobilnummer till Vectone Mobile?

Du kan välja att behålla ditt nuvarande mobilnummer och använda det med ditt nya SIM-kort från Vectone Mobile. Skriv bara ut nummeröverföringsblanketten, fyll i uppgifterna och skicka den till oss – resten fixar vi.

Var kan jag ladda mitt kontantkort?

Du kan köpa mångsidiga värdebevis i butiker som har Vectone Mobiles märke. Du kan även ladda ditt kontantkort på hemsidan genom att betala med kontokort. Du behöver bara registrera dina uppgifter på Mitt Vectone för att få tillgång till dina kontouppgifter och kunna ladda online

Hur kan jag kontrollera mitt saldo?

Genom att knappa in *102# följt av ring-knappen/grön lur så kommer ditt saldo automatiskt att visas på skärmen. 

Du kan även kolla ditt saldo online genom att logga in på Mitt Vectone här på hemsidan.

Jag har glömt mina inloggningsuppgifter till Mitt Vectone – hur får jag en påminnelse?

Ingen fara, vi kan skicka en påminnelse till dig. Gå bara till sidan för lösenordspåminnelse och ange ditt Vectone mobilnummer och den e-postadress du använde vid registreringen.
 

Betala månadsvis

Undvik långa bindningstider med kontantkort
med prenumerationsladdning

Läs mer här
 

Kundservice online

Få svar på frågor som rör allt
från kontantkort till samtalspriser

Läs här

Flytta ditt nummer

 

Få gratis samtalskredit när du flyttar ditt nummer till oss

Flytta ditt nummer här