Kom Igång

Här är några vanliga frågor som ställs om Vectone Mobiles tjänster. Om du inte hittar svaret på din fråga här så är du mer än välkommen att kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper till.

Jag vill avaktivera min röstbrevlåda? Kan jag ha samma Vectone nummer på flera olika SIM-kort? Jag har tappat mitt SIM-kort. Kan jag flytta mitt gamla nummer till mitt nya SIM-kort? Jag har glömt min PUK-kod? Hur beställer jag ett paket? Jag saknar signal på min telefon, vad ska jag göra? Vad är Vectone Mobile? Hur kan jag få ett SIM-kort från Vectone Mobile? Vad innehåller Vectone Mobiles startpaket? Hur använder jag mitt SIM-kort från Vectone Mobile? Hur kan jag kolla mitt telefonnummer hos Vectone Mobile? Kan jag använda mitt nuvarande mobilnummer? Hur många dagar tar det att föra över mitt nuvarande mobilnummer till mitt nya SIM-kort från Vectone Mobile? Varför kan jag inte begära nummerflytten online? Behöver jag ringa ett accessnummer för att kunna ringa utomlands? Var kan jag ladda mitt kort? Hur för jag över värdet till mitt kontantkort? Hur kan jag kontrollera mitt saldo? Hur kommer jag åt min röstbrevlåda? Kan jag skicka MMS? Hur mycket kommer det kosta att ringa ett samtal? Är standardpriserna annorlunda beroende på vilken dag och tid på dygnet jag ringer? Finns det några avgifter för roaming när jag är utomlands? Hur mycket kostar Smart Roaming? Hur registrerar jag mig för Smart Roaming? Vad är skillnaden mellan vanlig Roaming och Smart Roaming? Vad är fördelarna med att använda Smart Roaming istället för vanlig Roaming? Var kan jag använda Smart Roaming? Behöver jag ställa in min telefon varje gång jag reser? Är inställningarna på min telefon samma för vanlig Roaming och Smart Roaming? Hur mycket kostar det att registrera sig för ett Mitt Vectone-onlinekonto? Jag har glömt mina inloggningsuppgifter till Mitt Vectone – hur får jag en påminnelse?


Se våra Allmänna villkor för mer information.